środa, 9 sierpnia 2017

Rozrywka




W jednym z moim wpisów wspomniałem o tematach jakie będą się pojawiały na blogu, było już na temat samorozwoju, dzisiaj będzie trochę o rozrywce. Bo kto z nas nie lubi się czasami rozerwać. Ludzie mają różne sposoby na dostarczanie sobie przyjemności. Dla jednych może to być
kino, dla innych słuchanie muzyki, chodzenie na koncerty, jeszcze dla innych może to być czytanie książek. Ja dzisiaj opowiem o tym jakie korzyści płyną z odpowiednio dobranego sportu, bo przecież sport też jest opcją rozrywki.

Zacznę od tego, że sam gram w piłkę nożną co najmniej raz w tygodniu,a jeśli tylko nadarzy się okazja i jestem odpowiednio dysponowany, zarówno czasowo jak i fizycznie, to gram częściej. Trenuję oczywiście amatorsko, chociaż miałem także, jedną klubową przygodę, krótką bo krótką, ale jakieś tam dodatkowe doświadczenie nabyłem na treningach z drużyną. Sport to zdrowie, powszechnie znane powiedzenie, natomiast nie wszyscy je stosują. Dlaczego? Pewnie dlatego, że część osób nie potrafi znaleźć odpowiedniego dla siebie sportu. Ja kopię w piłkę od mniej więcej 10 roku życia, oczywiście w tym czasie miałem dłuższe lub krótsze przerwy od tej dyscypliny, bo np. mając jakoś 18 lat, zacząłem trenować kickboxing co również bardzo mi się spodobało ale nie tak bardzo jak piłka. Natomiast do dzisiaj czasami mam ochotę przyjść na salkę i po sparować z kimś, czy poćwiczyć na worku. Kiedy znów wróciłem do piłki, zrozumiałem jak ważna jest różnorodność. To ona pozwala tak na prawdę doceniać to co lubimy, to co mamy, bo robiąc jedna rzecz, nie jesteśmy w stanie określić jednoznacznie, czy to jest to co lubimy najbardziej. To dotyczy niemal każdej dziedziny życia. "Jeśli nie spróbujesz wody z wielu źródeł, to nie dowiesz się z którego jest najlepsza". I jest w tym niesamowicie dużo prawdy, to może się wydawać takie oczywiste, ale jak niewielu z nas próbuje różnych rzeczy. Jeśli chodzi o sport, to miałem do czynienia z około 10-cioma dyscyplinami sportu. Zagłębiałem się oczywiście tylko w tych które na prawdę mi się podobały, ale do dzisiaj nie ograniczam się do tych dyscyplin które uprawiam regularnie. Cały czas, jeśli tylko jest okazja, to próbuję czegoś nowego. Tobie również to proponuje, dzięki temu na pewno odnajdziesz aktywną rozrywkę która będzie Cię uszczęśliwiać. Sport oprócz przyjemności niesie ze sobą również inne korzyści, głównie zdrowotne, ale i również  wpływa na naszą atrakcyjność zewnętrzną. Jeśli chodzi o zdrowie, no to na pewno poprawia nam się kondycja, mamy więcej energii, możemy pozbyć się zbędnych kilogramów, albo przynajmniej nie nabrać kolejnych :). Podczas uprawiania jakiegokolwiek sportu, pamiętajmy o odpowiednim nawodnieniu. Ja na piłkę zawsze biorę ze sobą dużą butelkę wody. Nie jestem trenerem personalnym, ale jakieś podstawy rozsądnego uprawiania sportu są mi znane. W końcu mam z nim do czynienia nie od dzisiaj ;) 

Podsumowując krótko temat, próbuj różnych nowych rzeczy, wracaj również do starych dyscyplin aby je odświeżać i poznawać na nowo, a na pewno prędzej czy później znajdziesz aktywną rozrywkę która będzie sprawiać Ci przyjemność

PS. Podam kilka sportów z którymi sam miałem styczność: Piłka nożna, Kickboxing, Siatkówka, Koszykówka, Piłka ręczna, Kajaki, Biegi, Narty, Badminton, Tenis stołowy, mam nadzieję że Cię zainspirowałem i dzięki mnie o wiele szybciej znajdziesz ulubiony sport.

Brak komentarzy: