piątek, 25 sierpnia 2017

Zalety i Wady Bloga


Zalety i wady bloga.
Choć prowadzę bloga od krótkiego czasu, publikując teksty niemal codziennie w dni robocze,  to zdążyłem zauważyć jakie są tego wady i zalety. Zacząłem pisać bloga, ponieważ uznałem, że moje przemyślenia oraz wiedza którą zdobywam, jest pożyteczna, a więc czemu by nie podzielić się nią z innymi. Oprócz tego dzięki przekazywaniu wiedzy, sam ją lepiej zapamiętuje.

I bynajmniej to nie jedyna zaleta prowadzenia bloga
. Nie ukrywam, początkowym pomysłem było prowadzenie go dla siebie. Chciałem zobaczyć jak piszę teksty publicystyczne, jak konstruuję zdania, wypowiedzi, aby również w codziennym, realnym życiu, bez problemowo móc wypowiadać się na różne tematy. 

Kolejną sprawą jest to, że blog umożliwia mi to, że dam innym ludziom jakąś wartość, może kogoś zainspiruję do działania, do przemyśleń, i jego/jej życie zmieni się na lepsze. I choć prawdopodobne, że nawet się o tym nie dowiem, to mam świadomość, że dzięki mnie może coś takiego się wydarzyć. To też jest niesamowicie budujące :)

Zupełnie inną sprawą jest to, że na blogu można także zarabiać, zwróć uwagę, że kiedy kierujesz się na bardziej popularne blogi, to pojawiają się na nich reklamy, a blog, jest własnością blogotwórcy, więc chyba domyślasz się kto ma z tego korzyści ;)

Jeśli chodzi o wady prowadzenia bloga, no to jeśli mówimy tutaj o tworzeniu bloga dla ludzi, gdzie spodziewamy się coraz większej liczby odbiorców, no to tutaj ważna jest systematyczność. Ja uważam, że zawiesiłem sobie dosyć wysoko poprzeczkę, publikując tak często posty. Ponieważ ludzie przyzwyczajają się do pewnych rzeczy. Jeśli codziennie mogą przeczytać nowy artykuł ode mnie, to naturalne będzie zjawisko, że codziennie po jakimś czasie będą oczekiwać tego nowego posta. Nie ukrywam, czasami mam problemy ze znalezieniem tematu, ale jako, że czerpie inspiracje od ludzi, których wokół mnie nie brakuje, to niemal zawsze mogę z kimś porozmawiać i dostać natchnienia. 

Wadą tez może być to, kiedy prowadzimy bloga dla ludzi, niekoniecznie możemy trafić w gusta odbiorców, wtedy mogą się pojawić różne komentarze, oczywiście zarówno te dobre, jak i złe, natomiast, na pewno będzie bardzo prawdopodobne, że spotkamy się z falą odbiorców którym nie pasuje, tematyka, sposób pisania, redagowania tekstów, częstotliwość ich publikowania, i takie osoby mogą domagać się zmian na naszym blogu. Oczywiście możemy zastosować się do ich życzeń, natomiast w późniejszym czasie, znów pojawią się kolejni hejterzy, więc moim zdaniem, trzeba się trzymać swoich założeń. 

Ja pragnę dawać moim czytelnikom, inspirację, motywację, chociaż mnie również czasami jej brakuje. Chcę też poprawić Tobie dzień, przez to, że właśnie przeczytasz mój post, który być może da Ci do myślenia, coś zmieni w twoim życiu. Może to będzie nie duża zmiana, ale taka która zapoczątkuję nowy rozdział. 

To tyle na dzisiaj jeśli chodzi o wady i zalety prowadzenia bloga, jeśli podobał Ci się post, to się cieszę. Możesz mnie zaobserwować na Instargramie, Facebooku, aby nie przegapić kolejnych
 materiałów
Pozdrawiam :)

Brak komentarzy: