środa, 16 sierpnia 2017

3 Poziomy rozwoju



3 Poziomy rozwoju
Ostatnie rozmowy z różnymi ludźmi, ostatnie książki jakie czytałem, posty innych użytkowników w mediach społecznościowych, skłoniły mnie do przemyśleń na temat rozwoju. Przeczytałem kilka na prawdę ciekawych materiałów, i uznałem za prawdę to,
że rozwój człowieka występuje na trzech poziomach. Krótko scharakteryzuje każdy z nich oraz podam własną interpretacje tychże poziomów, ale nie powiem jak się nazywają ponieważ chcę, abyś mógł samodzielnie pomyśleć o każdym z nich, co jednocześnie pozwoli Ci lepiej je zrozumieć, i wyciągnąć odpowiednie wnioski nazywając każdy z nich po swojemu.

Po przeczytaniu tego materiału, możesz w komentarzu napisać o własnych interpretacjach tego zagadnienia :)
Pierwszy poziom, (nieco odpowiadający nihilizmowi egzystencjalnemu) na którym opieramy się  na tym co widzialne, namacalne, i na wszystkim innym co możemy odebrać naszym ciałem. Jeżeli mówimy tutaj o rozwoju, to rozwijany właśnie nasze ciało, najczęściej poprzez ćwiczenia fizyczne. Stąd też pewnie wziął się stereotyp, że napakowani ludzie to bezmózgi, z czym absolutnie się nie zgadzam. 
Na drugim poziomie, rozwijamy to co wewnątrz nas (i nie mam tu na myśli, serca, wątroby, czy śledziony). Głównie chodzi mi tutaj o to w jaki sposób myślimy, i w jaki sposób zmieniamy swoje myślenie (o tym pisałem trochę w poprzednim artykule), bo to ono tak na dobrą sprawę jest głównym czynnikiem który możemy rozwijać na drugiem poziomie. 

Trzeci poziom, będzie cechował się czymś więcej niż tylko myśleniem. To zbiór pewnych przekonań, pewnych wierzeń, które pozwalają nam się rozwijać od strony duchowej, umacniając naszą wiarę.

Mówi się, że wiara czyni cuda. Często też słyszałem, że "od myślenia się zaczyna" a również, że "tylko działanie przynosi efekty". Nie bez przypadku wybrałem takie trzy powiedzenia, ponieważ każde z nich odzwierciedla jeden z poziomów. Jaki skutek przyniesie bezmyślna wiara? Jaki skutek przyniesie nam samo myślenie? Jaki skutek da nam działanie bez myślenia? Odpowiedź na te pytanie brzmi: mierny. Tak, mierny, ponieważ każdy z tych poziomów rozwijany osobno, tak na prawdę rozwija się  w ślimaczym tempie w porównaniu do tego jakie tempo mógłby osiągnąć rozwój tych trzech etapów połączonych synergicznie. Kiedy to wiara napędza myślenie, myślenie daje siły do działania, a działanie powoduje efekty, które umacniają naszą wiarę. Koło się zamyka, i automatycznie się napędza, dzięki czemu, nasz rozwój idzie o wiele szybciej, i efektywniej. A Ty? Na jakim poziomie ostatnio się rozwinąłeś?

PS. Masz jakieś pytania do mnie? Pisz na arekfornal@gmail.com

Brak komentarzy: